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News - The Last of Us: Part I : Uff, schon wieder ein Update der PC-Version

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Eigentlich sollte man meinen, dass Naughty Dog so langsam mal mit den Reparaturen an The Last of Us: Part I fertig sein sollte, aber weit gefehlt - es gibt schon wieder einen neuen Patch.

Entgegen der guten bis sehr guten Qualität der letzten PC-Portierungen von Sonys Playstation-Blockbustern war The Last of Us: Part I nicht gerade eine Meisterleistung. Hohe CPU- und GPU-Auslastung, bumslangsame Shader, extreme VRAM-Nutzung - so wirklich viel lief da nicht rund. Mittlerweile gab es bereits eine ganze Reihe an Patches, aber wer glaubt, das Spiel sei nun endlich fertig, der liegt offenbar falsch.

Nachdem Ende April der mittlerweile siebte Patch aufgespielt wurde, hat Naughty Dog nun schon wieder ein Update rausgehauen. Das Update mit der Versionsnummer 1.0.5.0 beinhaltet erneut einige Bugfixes, reduziert aber vor allem die Zeit fürs Shader-Building, verbesserte die CPU-Nutzung und reduziert die VRAM-Belastung. Der Umbau durch den Patch scheint ziemlich umfangreich zu sein, denn nach dem Download wird ein kompletter Shader-Neuaufbau angestoßen.

Hier die Patchnotes im Überblick:

  • Reduced shader building times

  • Optimized code to improve global CPU performance

  • Optimized content to improve performance across several levels

  • Improved level loading to help reduce the amount of 'Please Wait' and loading screens

  • Added a new Effects Density setting, which adjusts the density and number of non-critical visual effects (Options > Graphics)

  • Increased crowd sizes on Low and Medium Ambient Character Density settings and added a Very Low option (Options > Graphics)

  • Implemented additional scalability tuning for Low and Medium in-game Graphics settings

  • Reduced the VRAM impact of texture quality settings, allowing most players to increase their texture quality settings or experience improved performance with their current settings

  • Fixed a crash that would occur on boot on Windows 11

  • Fixed a crash that could occur on Intel Arc

  • Fixed a crash that may occur when starting a New Game in Left Behind prior to the completion of shader building

  • Corrected an issue where pointing the camera at the floor while aiming would cause the player and camera to visually stutter

  • Fixed an issue where Sniping Sensitivity settings were not applying to all scoped weapons. Additionally, Sniping Sensitivity has been renamed to Scoped Sensitivity (Options > Controls > Mouse Camera Sensitivity)

  • Fixed an issue where players could not click on 'Jump To Unbound' when prompted in the custom controls settings (Options > Controls > Input > Customize Controls)

  • Fixed an issue where changing Graphics settings (Options > Graphics > Graphics Preset) during gameplay wouldn't restart the player at the correct checkpoint

  • Fixed an issue where adjustments to Lens Flare (Options > Graphics > Visual Effects Settings > Lens Flare) were not not applied

  • [Pittsburgh] Fixed an issue where players may consistently fall out-of-world when restarting at the checkpoint in the bookstore

  • [Left Behind] Fixed an issue where players may get soft locked when jumping into the electrified water

AMD-Specific

  • Implemented improvements to load times

  • Fixed an issue where shaders may take an abnormally long time to load

Naughty Dog empfiehlt neben dem Patch-Download zudem die Nutzung der aktuellesten Treiber von NVIDIA (Game Ready Treiber 531.79) und AMD (Adrenalin Edition 23.4.3).

The Last of Us: Part I - Launch-Trailer zum PC-Release

Hier könnt ihr euch den offiziellen Trailer anlässlich der Veröffentlichung der PC-Fassung von The Last of Us: Part I zu Gemüte führen.

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